Pszczółki - Karmnik dla ptaszków
Praca plastyczna to niecodzienna okazja do stworzenia niepowtarzalnego karmnika dla ptaków. Zajęcia rozwijają kreatywność oraz koncentrację, tworząc w ten sposób schronienie dla ptaszków.
Praca plastyczna to niecodzienna okazja do stworzenia niepowtarzalnego karmnika dla ptaków. Zajęcia rozwijają kreatywność oraz koncentrację, tworząc w ten sposób schronienie dla ptaszków.
Malowanie lodem, rozpuszczanie lodu..... zabawy z lodem.
Bałwankowe zabawy w grupie najmłodszych akademików.
Domy, pojazdy, zwierzęta, lalki, hulajnogi oraz inne zabawki związane z omawianymi słowami na zajęciach języka angielskiego tworzyli uczniowie klas pierwszych. Każde dziecko miało szansę zaprezentować swoją pracę, opisując ją w języku angielskim z użyciem nowo przyswojonych wyrażeń. Ta niezwykle ciekawa forma zajęć nie tylko pozwoliła uczniom lepiej zapamiętać słownictwo, ale również rozwinęła ich wyobraźnię i umiejętności komunikacyjne. Połączenie nauki języka z kreatywną zabawą cieszyło się wśród dzieci wielkim zainteresowaniem. To dowód na to, że nauka języków obcych może być nie tylko efektywna, ale także niezwykle inspirująca i pełna radości!
Co prawda wybór przyszłego zawodu jeszcze przed trzecioklasistami, jednak już dajemy uczniom szansę na poznanie wielu ciekawych miejsc, przybliżając im działalność lokalnych zakładów czy instytucji.
Ta właśnie idea przyświecała szkolnemu konkursowi ortograficznemu, który 08.01.2025 r. odbył się w naszej szkole. W konkursie rywalizowało 16 uczniów klas 7-8. Zmagania były zacięte do tego stopnia, że potrzebna była dogrywka. Ostatecznie 1. miejsce zajęła Nadia Kłys z klasy 8a, na 2. miejscu uplasowała się Laura Radzińska z 8c, trzecim miejscem podzielili się: Hanna Pasiak z7b, Paweł Kiełdanowicz z 8a, Lena Łuczyk z 8b oraz Maja Sałandyk z 8a. Nadia Kłys będzie reprezentowała naszą szkołę w XXI POWIATOWYM KONKURSIE ORTOGRAFICZNYM KLAS VII-VIII o tytuł „Mistrza ortografii 2024/2025”. Opiekunkami laureatów są panie: Jolanta Dziędzioła oraz Bożena Giżycka. Przebieg konkursu koordynowały p. Alina Jarosz i p. Bożena Giżycka. Gratulacje należą się każdemu uczestnikowi ortograficznych zmagań!
W tym tygodniu kl. 7abc na lekcjach biologii uczyły się opisywać wyniki badań morfologii krwi. Chętni uczniowie przynieśli z domu swoje wyniki z laboratorium. Praca na zajęciach polegała zaś na dokładnym przeanalizowaniu wszystkich komórek krwi. Siódmoklasiści nauczyli się przede wszystkim, co oznaczają poszczególne parametry opisywane w ich wynikach. Dowiedzieli się też, że ten prosty test laboratoryjny, jakim jest morfologia krwi, jest w stanie dostarczyć wielu istotnych informacji na temat ogólnego stanu zdrowia, a przy okazji wykryć liczne choroby – nawet na najwcześniejszych etapach.
Ostatnio kl. 2b miała lekcję języka niemieckiego w terenie. Jej pierwsza część – w szkolnej sali – poświęcona była poznaniu wyrażeń nazywających różne zimowe czynności. Natomiast druga odbyła się na szkolnym boisku, gdzie nasi drugoklasiści utrwalali nabyte zwroty, słuchając poleceń nauczycielki po niemiecku i wykonując w miarę możliwości zimowe zabawy, takie jak lepienie bałwana, udawanie jazdy na nartach/sankach/łyżwach czy bitwę na śnieżki z bałwankiem. Ile przy tym było frajdy, endorfin i pozytywnych emocji! Wszyscy uczestnicy tej wyjątkowej lekcji już niecierpliwie czekają na kolejną jej odsłonę...
9 stycznia w lubańskiej Jedynce odbyła się I edycja (zimowa) ogólnopolskiego konkursu języka angielskiego Everest dla szkół podstawowych. Test pisemny jednokrotnego wyboru składał się z czterech części: słuchania, czytania, gramatyki i słownictwa. Był dedykowany każdej klasie z osobna, więc jego uczestnicy w ciągu 45 minut mierzyli się z rówieśnikami z własnego rocznika. W konkursie wzięło udział 27 naszych uczniów z kl. 3-8. Już teraz z niecierpliwością czekamy na jego wyniki, które zostaną ogłoszone w marcu br. Szkolnym koordynatorem wydarzenia była pani Sylwia Matusiak – nauczycielka języka angielskiego.